2012. szeptember 24., hétfő

Csapatrombolo trening 2.0





Helyszín: Øyrodden på Sirdals vann:
Video korábbról:









7 km a vízen és mar meg is érkeztünk:

  Infó side

A résztvevőknek lehetőséget nyújtottam az alábbi technikák és ismeretek elsajátításara:
- nyírfakéreg szikravetős begyújtása ,
-Az eredményes fenekező és úszós horgászmódszer bemutatása,
-nyírfakéregcukor előállításának ismertetése,
- a sült szalonna nyársról történő eltávolításának bemutatása,
-svéd fáklya készítése és funkciójának ismertetése,
-célszerszámok készítése, és egyéb, mások tulajdonában lévő szerszámok, eszközök helyes használata, és azt követően az átadási állapot és pozíció visszaallitása
- tábori padok készítése,
-lókolbászkóstolas,
-kémiai kézmelegítők bemutatása,

-valamint megkíséreltem egy alapvető horgász etikett ismertetést is, stb.
Masok által bemutatott technikák:-Pisztráng röptetés (Sandor)
-dakota tűzhely kialakulása, működésének bemutatása (Zoltán),
-dakota füsthely készítése (Zoltán)
-Sátor összecsomagolása, benne méregdrága szemüveggel (Akos)
-Videojáték használata full hangerőn a természet lágy ölén (Viktor és Erik)


Történések:
Penteken meló után indultunk útnak a kikötőből kis csónakomat szénné rakva Zoltánnal. A többiek később érkeztek, őket csak a túlpartról kellett átszállítanom a bázisra...








A móka alapvetően jól sikerült, bar a csapatot most sem tudtuk teljesen szétrombolni.







Személyesen akkor fogom csak jobban erezni magam, ha egyszer mindenki képes lesz az önellátásra.
Hogy ki mit hagyott otthon, kinek mit kell vennie vagy lecserélni, vagy mit hogyan kell csinálni, engem nem érdekel és nem is akarok állandóan ezzel foglalkozni. Célom, hogy elvezzem a szabadban töltött időt mindenfele kötelezettség nélkül. Nekem nem kell óra sem pedig telefon, csak a kék ég a hegyek a víz és tábortűz...
Eljön majd az idő, -s remélem eme felkészítő tréningek fényt derítettek az alapvető hiányóságokra- mikor mindenki tud majd pl. tüzet gyújtani, horgász felszerelést összeállítani, saját eszközöket készíteni és használni, az lesz csak a szép idő!



Nem varok bushcraft színvonalat egy családias kempingezéstől, csak azt, hogy mindenki érkezzen alapvető tudással és felszereléssel így elkerulhetjuk a felesleges ugráltatást, szájtépést. Így talán tényleg a természetről szólna az egész, több időt fordíthatnánk annak élvezetére.
Életem legjobb kávéját ittam vasárnap kora reggel, kint a csónakban a tükörsima tó gőzölgő vizén. A taj leírhatatlanul gyönyörű volt, csak én, a víz, a hegyek és a néma csend. Ez volt számomra a hétvégi kaland fénypontja.
Illetve volt meg valami, egy elnyűgöző szivárvány, melyet véletlenül pillantottam meg, hiszen a fejünk felett keletkezett. Sosem láttam meg ehhez hasonlót, eddig csak a klasszikus verzióihoz volt szerencsém teljes illetve részleges formában. Ez viszont egy szabályos körív részlet volt fent ez ég tetején :)




Próbáltam lefényképezni, csak Sanyitól függ, hogy mikor tudom publikálni.
Na igen Sanyi, jól viselte a megpróbáltatást de mégis kishijjan megjárta mikor visszaérkezett a pecabotjához és felvilágosítottam, hogy kapása van... Jó nagyot bevágott majd a feje mellett száguldott el a pisztráng es az ólom. Nem tudhatta, hogy időközben mi a partig tekertük a zsákmányt... hehe
Egy felderítő utam során érdekes csontokra bukkantam (lásd címfotó) melyek valószínűleg tehéntől származtak. Vicces volt, mikor hirtelen Akos kezébe adtam, hatalmasat üvöltött az ijedtségtől. Szerintem meg azóta is a kezet hipózza :)
Mondjuk Akos az folyamatosan vicces, mindig ordít, mert túl forró amit megfog vagy túl fontos neki amit leejt...
A horgászat igazan jól sikerült, miután sikeresen váltottam a partviszonyok (sekély) miatt eredménytelennek bizonyuló pergető módszerről fenekezősre. Kb. 15 db normál méretű pisztrángot sikerült zsákmányolni melynek egy része visszanyerte szabadságát.
Tűzifát is vittünk (az erdőbe!) mely miatt szinten céltáblává váltam bar később mindenki láthatta, hogy e nélkül nem igazan ment volna a begyújtás...Egyrészt a sok csapadék miatt minden nedves és korhadt volt, és a környezetben sem akartunk pusztítást végezni...
Ja! Akos rájött, hogy a farol kell szedni a fát mert az a száraz...de erre minden alkalommal rajon :D
Az időjárással hatalmas szerencsénk volt annak ellenére, hogy reggel 2,6 C fokra ébredtünk!
Sem szel sem eső nem keserítette meg a rendezvényt, az új sátram bevált annak ellenére hogy a félállítása szerintem nem volt tökéletes. Okleveleket osztottam a résztvevőknek (és az igazoltan távollevőknek) az utolsó napon azzal a szándékkal, hogy mindenkiről írok egy-két tenyérbemászó mondatot a kipontozott részre, de erre végül nem került sor. Legyen egy szép emlékük :)



A visszaúton láttam egy kikötésre meg éppen alkalmas terepet ami felfedezésre var...ott meg ember nem járt szerintem...Ez azért nagy esemény mert a 26 km hosszú észak-dél irányú tavat meredek hegyoldalak veszik korul főleg a keleti oldalon. A nyugati part menten út halad azzal nem foglalkozom.
Remélem Benikem gyorsan felnősz és mehetünk együtt világot látni mert az lesz csak az igazi!


Zoltan kepei
Csaba es Sanyi kepei.

Egy fotókurzus ráférne a srácokra! :D

2 megjegyzés: