2016. január 12., kedd

Kerti moka.



Fagyos teli napon tortent, amikor az emberfia legszivesebben a kandallo mellett forro kakaot szurcsolgetne...
....hogy Sanyi nagy-nagy unalmas befåsultsågåban kitalålta:

Kint kellene aludni...!

Ertekeltem eltokeltseget, de nem akartam ismet a grillhåzban tulelni, ezert megkertem jojjon hozzånk epitsunk menedeket es toltsuk abban az ejszakåt.

Mår keszen is ållt a terv egy ilyen lavvo/tipi elkeszitesehez:















Sajnos a korulmenyek vegul nem tettek lehetove ezen menedek elkesziteset.

-Mivel nagy az anyagigenye nem akartam masnak a foldjen vegezni az erdoirtåst.
Igy sajåt kertunk vegeben levo bukszust kezdtuk åtalakitani.
Sajnos a vizparton nem volt elegendo visszintes placc, es nem is tudtuk kialakitani mert a talaj fagyott volt.

Az akcio kezdetekor ahogy az lenni szokott elkezdett esni a ho es feltåmadt a szel.
A 40 km/h per orås fagyos szello pedig mår nem olyan nagy moka...

Szoval abban egyeztunk meg hogy kezdjunk epiteni aztån meglåtjuk mi lesz...

Eloszor tuzet raktunk, valamiert ugy gondoltam ezzel kell kezdeni... :D
Ehhez egy regi hordo darabjåt hasznåltam mert igy a tuzhely szelvedett volt es kesobb åthelyezheto.
Hogy legyen egy kis akcio kova es acel segitsegevel pattintottam a tuzet.
Az eleszteket a kozeli fa ågairol szedtem. Koråbban ugyanis igen fent volt a viz, hordaleka pedig az ågakon akadt. A viz lement a szel meg tokeletesen kiszåritotta azt. Hårom fujås utan gyulladt a paråzs.

Aztån legallyaztuk a szukseges teruletet (szigoruan csak a zavaro ågakat, hogy megorizzuk a bukszusos hatåst). Ekkor mår reg nyilvånvalo volt hogy a fenti menedek elkeszitese nem lehetseges, jott a kovetkezo lepes: A szelfogo oldalfal elkeszitese.
Ha ott ålltål volna velunk tudnåd hogy miert :D
Ehhez Såndor az ott talålt drothålobol egyfajta tåmfalat keszitett es erre pakoltuk a koråbban vågott kerti hulladekot.
Erre jottek plusszba rå a fenyoågak. Karåcsonyfånk is ugymond ujrahasznosult.
Aztån kifogytunk az anyagbol, igy kivågtunk egy fenyot ami rossz helyre szuletett. Olyan ez mint a repaegyeles, ha tobb van egy helyen egyik sem no meg rendesen szelektålni ritkitani kell.
Naszoval megvolt a terep, a tuz, a falak, keszitettunk uloalkalmatossagokat, majd felkerult a ponyvåm, ami az intenziv tuzeles ellenere sem egett ki.
A futes jo hatåsfokånak koszonheto, hogy az oldalrol szakado ho a bunkerunkben aproszemu esove alakult. :D Szoval voltak szigetelesi problemak, de nem volt kellemetlen. Mivel nem volt terbeli lehetoseg fekvohelyek kialakitåsåra, ugy dontottunk elvezzuk eddigi munkånk gyumolcset. Kåvet is foztunk, kiprobåltuk Sanyi viztisztitojåt. Mocsok dråga de el kell ismerni brutål jo kis termek.
Ejfelig ucsorogtunk, a tuz mellett, kellemes volt. A menedekunket -tartålyurites okan- idonkent elhagyva tudatosult csak bennunk milyen jol is funkcionål. Hovihar volt suvolto szellel. Ponyvåm sem szakadt szet koszonhetoen a gumipokos rugalmas feszitesnek. Aztån perszemerevve fagyott de ez a legkevesebb :D

Ilyen idovel nem szabad viccelni, orultem hogy nem vågtunk tåvoli kalandba...

Azert eme mokåbol is levontam pår kovetkeztetest...de nem adom fel hamarosan felepitem teli menedekem...















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése