2014. június 11., szerda

Trolltunga (Troll nyelve) tura

Beni fiam negyedik születésnapján nekivágtunk Renátóval, Norvégia egyik legnevezetesebb s látványosabb kirándulópontjára a Troltungára.

Ez nem mas, mint egy kiugró szikla a 700 méteres mélység felett, tengerszinttől pedig 1100 méterre.

Eredetileg négyen mentünk volna, ami mar komolyabb előkészületet igényelt, de ketten visszaleptek így a vártnál sokkal hamarabb és egyszerűbben küzdöttük le a feladatot.
Többen kérdezték ez hogyan lehetséges, valamint hogy mik voltak a tapasztalatok.

NOS:
- a túra kiindulási-pontja tőlunk 6 óra autóval (egyet kompozni is kellett)

-ez egy egész napos, (oda-vissza 22km) túra 8-10 órát vesz igénybe.
(Nekünk 5.5 volt fél és 3 le de sokszor megálltunk nem igazan voltunk formában :)

Ezek ismereteben úgy döntöttem, hogy sátrazás helyett kikapom az üléseket és egy matraccal az autót lakókocsivá alakítom, két főre. Így az eredetileg 3 naposra tervezett kiruccanást felére faraghatom, a fennmaradó időt pedig családdal tölthetem a hosszú hétvégén.

Így nem kellett éjfélkor sátrat állítani hajnalban pedig lebontani. Ez pedig sok időt és energiát takarított meg!

Tehát pénteken meló után nekivágtunk éjfélkor megérkeztünk, fél egykor már aludtunk is.
Sajnos reggel kicsit korán fújtam az ébresztőt nem gondoltam, hogy eme verő fény meg csak hajnali 5 órát takar...Renátó nagy oromere :D

Fenséges reggelink egy lenyűgöző helyen adta meg a kezdőlöketet a kiruccanáshoz.

Kb 7-kor indultunk és délre fent is voltunk. Két órát töltöttünk a gyönyörű csúcson majd este hatra vissza is érkeztünk a kiindulási-ponthoz. Egy órát döglöttünk majd újabb 6 óra vezetés után érkeztünk haza nem sokkal éjfél után.
No így lehet megtenni másfél nap alatt egy 12 óra autózással egy MEREDEK 22 kilométeres gyalogtúrát.

Férfiasan bevallom eléggé megdolgozott minket, annak ellenére hogy kislányok és nagypapák is sikeresen legyűrték a távot...lényeg, hogy sokat tanultunk hibáinkból...
Az első, hogy naptej nélkül nem szabad elindulni. Mindketten rákká égtünk.
Második, hogy csak minimál cuccal menj nem kell a nagy zsák!
Könnyű nagy szájú kulacs, térkép, iránytű, energiaszeletek, tartalék zokni, kés, tűzgyújtó és egy melegebb ruha vesz esetere.
Nem kellett volna felvinni egy egész konyhát mint azt mi tettük :)
Szintén fontos egy hasonló erőnlétű és motiváltságú túratárs! Nehéz, meredek volt a terep, felét hóban kellet megtenni (kamásli!), állandóan a lábad elé kell nézni, ezért a nap végére meg is fájdult a nyak (minden más mellett....)

Hiába kezdtük korán sokan megelőztek a csúcs felé, de 99% betartja a tunga etikettet azaz egyesével szépen ki lehet menni míg lefotóznak.

Ez az a túra aminek minden perceben a végét varod.. :D

De AZT egyszer mindenképp látni kell!

Mikor kisétálsz a sziklára egyszerűen úrrá lesz rajtad egy könnyed felszabadult állapot. Minden negativ energia elillan, a természet lesz az úr. Ott fent nincs stressz, politika, gyűlölet, összeesküvés-elmélet, semmi, csak a gyönyörű táj, az oxigén dús levegő. Egy állandó hatalmas erő hatása alá kerülünk, melyhez képest mi csak kérész életű apróságok vagyunk.

****************************************************************

Kollégámtól kaptam kölcsön egy okos kis akciókamerát :